۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۲
کد خبر: ۵۸۳۳۴۰
همتی در دیدار مراجع تقلید خبر داد؛

اعمال فشار از ۱۳ آبان جو روانی دشمن است|پرداخت بسته معیشتی برای اقشار ضعیف از ‌هفته آ‌تی

رییس بانک مرکزی با بیان این که با تلاش دولت و همراهی ملت دشمن شکست می خورد، گفت: جو روانی درباره ۱۳ آبان به وجود آمده که تحریم های جدید اعمال می شود اما هیچ اتفاقی نخواهد افتاد و دشمن نمی تواند به اهداف خود برسد.
عبدالناصر همتی  رییس کل جدید بانک مرکزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، عبدالناصر همتی رییس کل بانک مرکزی امروز در دیدار مراجع تقلید و علما با ابلاغ سلام رییس جمهور، ابراز امیدواری کرد که با راهنمایی ها و دعاهای مراجع تقلید دولت بتواند در مهار مشکلات کشور موفق شود.

وی شرایط امروز کشور را حساس خواند و افزود: مشکلاتی برای کشور ایجاد شده و دشمن درصدد ایجاد فشارهای بیشتر و ضربه زدن به کشور است، خزانه داری آمریکا 380 کارمند از کارشناسان اقتصادی و حقوقی استخدام کرده است تا تمام مسیرهای کسب درآمد ایران را مسدود کنند.

همتی با بیان این که دشمن سعی دارد بر در آمدهای جمهوری اسلامی ایران تأثیر منفی بگذارد، اظهار داشت: دشمنان فشارهای بسیاری آوردند که اوضاع کشور را بر هم بزنند و هنوز هم این برنامه را دنبال می کنند، دشمن دل بسته تا مردم را از انقلاب جدا کند.

وی ادامه داد: خوشبختانه دولت و بانک مرکزی تدابیری اتخاذ کردند و تلاش کردیم که دشمن نتواند به خواسته های خود برسد، با عنایت الهی شرایط کشور بهتر شد و ثبات بیشتری پیدا کرد، برخی از کسبه و تجار درباره قیمت اجناس بی انصافی می کنند اما در مجموع ثبات ایجاد شده است.

رییس بانک مرکزی با بیان این که در تلاش هستیم که نرخ ارز روز به روز کاهش پیدا کند، ابراز داشت: جو روانی درباره 13 آبان به وجود آمده که تحریم های جدید اعمال می شود اما هیچ اتفاقی نخواهد افتاد  و دشمن نمی تواند به اهداف خود برسد.

وی عنوان کرد: مهم ترین هدف دولت تأمین نیازهای اساسی مردم است، خوشبختانه حدود 10 میلیارد دلار به 25 قلم کالای اساسی اختصاص داده شده است، در کشور به اندازه کافی در زمینه کالاهای اساسی ذخیره داریم و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

همتی خاطرنشان کرد: قیمت ارز تا حدود 20 هزار تومان افزایش پیدا کرد اما در حال حاضر کاهش پیدا کرده و به 13 هزار تومان رسیده است که امیدواریم پایین تر هم بیاید، موج فشار دشمن زیاد است و بسیاری از کشورها آمریکا را در فشارها ظالمانه همراهی می کنند.

وی اضافه کرد: هدف دشمن این بود که صادرات نفت ایران را صفر کند اما شکست خورد، دولت تا کنون توانسته آروزی دشمن را برای بر هم زدن کشور نقش بر آب کند و امیدواریم که یک ماه آینده هم بگذرد و مردم تحت تأثیر فشار روانی نباشند و بتوانیم مشکلات را حل کنیم.

رییس بانک مرکزی با بیان این که گاهی دولت را متهم می کنند که نرخ ارز را بالا می برد اما این ادعا درست نیست، گفت: هیچ دولتی دوست ندارد که ارزش پول ملی آن کم شود  چرا که خود دولت بیش از همه ضرر می کند، خوشبختانه تاکنون مقاومت کردیم و نرخ های موجود واقعی نبوده و حتما کاهش پیدا خواهد کرد، در حال حاضر مشکلی خاصی وجود ندارد و این دوران با پیروزی می گذرد.

وی با اشاره به پیش رو بودن حماسه اربعین افزود: تلاش خوبی کردیم و با موافقت رییس جمهور تخفیف خوبی برای ویزای زوار در نظر گرفته شد، در ارزهایی که برای زائران در نظر گرفته شده نیز تخفیفاتی لحاظ شده است و تلاش کردیم حماسه اربعین به خوبی برگزار شود.

همتی همچنین از پیش بینی بسته های بسته های معیشتی برای اقشار ضعیف و کم درآمد و پرداخت آن از هفته آتی خبر داد.

ارسال نظرات